
"RÉVOLUTION" - Cyrille Dubois
„Révolution!”
részletek Dalayrac, Cherubini, Gaveaux, Grétry, Isouard, Martini, Méhul, Piccinni, Rigel és Vogel operáiból
több
„Révolution!”
részletek Dalayrac, Cherubini, Gaveaux, Grétry, Isouard, Martini, Méhul, Piccinni, Rigel és Vogel operáiból
több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2025. május 16. péntek, 19:30
Wolfgang Amadeus MOZART (1756-1791) : Les Petits Riens, 1778 (ballet pantomime), K.Anh.10/299b – ’ouverture’
Nicolas ISOUARD (1773-1818): Cendrillon, 1810 (opéra-comique) – ’Romance du Prince’
Pierre GAVEAUX (1760-1825): Léonore, 1798 (opéra-comique) – ’Air de Florestan
Niccolò PICCINNI (1728-1800): Atys, 1780 (tragédie lyrique) – ’Air d’Atys’
André Ernest Modeste GRÉTRY (1741-1813): Le Jugement de Midas, 1778 (opéra-comique) - ’ouverture’
Jean-Paul-Égide MARTINI (1741-1816): Sappho, 1794 (opéra-comique) – ’Air de Phaon’
-----
Nicolas DALAYRAC (1753 – 1809): Adèle et Dorsan,1795 (opéra-comique) – ’Air de Dorsan’
Henri-Joseph RIGEL (1741-1799): Alix de Beaucaire (opéra-comique) – ’Air de Hugues’
Luigi CHERUBINI (1760-1842): Démophon, 1788 (tragédie lyrique) – ’Air d’Osmide’
Étienne-Nicolas MÉHUL (1763-1817): Symphony No. 5. in A major (unfinished), 1810 - Andante, Allegro
Étienne-Nicolas MÉHUL (1763-1817): Une Folie, 1802 (opéra-comique) – ’Air de Florival’
Johann Christoph VOGEL (1756-1788): Démophon, 1789 (tragédie lyrique) – ’Air de Timante’
Közreműködők:
CYRILLE Dubois – tenor
ORFEO Zenekar (korhű hangszereken)
vezényel: VASHEGYI György
A francia forradalom nagy hatással volt a zenére is, különösen az opera műfajára. A Théâtre Favart-ban, a Salle Feydeau-ban és az párizsi Operában bemutatott alkotásokban már 18. század végén érezhető volt a romantika fellángolása. Európa történelmének meghatározó forradalma ösztönzően hatott minden komponista művészetére: megduplázódott találékonyságuk és kísérletező kedvük, ezzel mélyen megújítva a vokális írást és a zenei struktúrákat. A kontinens minden tájáról zeneszerzők érkeztek, hogy műveiket a francia fővárosban mutassák be: köztük Mozart, Piccini, Salieri, Cherubini - néhányan közülük véglegesen Párizst választották otthonuknak. Az új stílus alakításában a franciák sem maradtak alul: Grétry, Rigel és Dalayrac szakítottak a hagyományos szabályokkal. Aligha meglepő, hogy Beethovent is nagyban inspirálta ez a valóban „forradalmi” stílus.
A nagyszabású musicalt, amelyben a Halál lép elő főszereplővé, az egyik legnépszerűbb zenés színházi darabként tartják számon, 1992 óta hódít világszerte töretlen sikerrel.
Az idén 75 esztendős Baross Imre Artista- és Előadóművészeti Akadémia legsikeresebb, nemzetközi pódiumokon is ismert, fesztiváldíjas produkcióit mutatja be a Fővárosi Nagycirkusz manézsában az Európában kiemelkedően eredményesnek számító intézmény.
Csak a szeretet: az egyetlen és ősi, időn és téren átívelő, mindannyiunkat összekötő energiáról beszél Magyarország első számú újcirkusz-társulata, a…
A Fővárosi Nagycirkusz nyári műsorában egy kalandos időutazásra hívunk! Hunyjuk be szemünket és repüljünk vissza az időben száz évet! Az…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!